Питання задають не тільки соціологи - 27 Червня 2009 - Соціальна мобільність
Головна » 2009 » Червень » 27 » Питання задають не тільки соціологи
Питання задають не тільки соціологи
21:34

Соціологію найчастіше ототожнюють з методом опитування, або анкетні процедурою. Дійсно, в соціології найпопулярнішим є анкетні опитування. Їм користуються приблизно в 70-80% випадків. Соціальні психологи більше схильні до тестів і соціометріческім методів, але й анкетні процедура аж ніяк не рідкість в психології, що вивчає поведінку людей, мотивацію діяльності і ціннісні орієнтації.

  Мистецтво задавати волосся, мабуть, саме давнє і до сих пір ще найскладніше. У повсякденному житті ми переконуємося, як нетактовне поставлене питання ставить відповідає в ніяково положення. Про дурні питання говорять, що їх легше задавати, ніж на них відповідати. Є питання риторичні, на них зовсім не треба відповідати. Існують також питання короткі й довгі, письмові та усні, закриті та відкриті, питання-меню і питання-фільтри, питання-пастки, питання контактні, отвлекающие, фактологіческіе, буферні, що провокують, закриті, напівзакритих, відкриті, питання-безвихідь і т. д.

  Всі різновиди питань важко навіть перерахувати. Ще важче описати те, як вони працюють. Цю проблему вирішують професіонали-методисти, які відпрацьовують техніку постановки питань, збору та аналізу даних, математичної обробки та емпіричної інтерпретації відповідей у спеціально для таких цілей поставлених експериментах. Їх називають, на відміну від дослідницьких, покликаних пізнавати закономірності поведінки реальних людей, методичними експериментами, які показують особливості поведінки інструменту. Приміром, не завжди зрозуміло, на якій питання - закритий чи відкритий - респонденти краще реагують і дають більш достовірну інформацію.

  Мистецтво опитування полягає в правильній формулюванні та розташування питань. Питання задають не тільки соціологи. Першим задумався про наукову постановці питань давньогрецький філософ Сократ, який на вулицях Афін ставив перехожих у глухий кут хитроумными парадоксами. Сьогодні опитні методом користуються крім соціологів також журналісти, лікарі, слідчі, вчителі.

  Чим же тоді відрізняється від них соціологічне опитування?

  Перша відмінна риса - кількість опитаних. Названі вище фахівці мають справу, як правило, з однією людиною. Соціолог же опитують сотні й тисячі людей і лише потім, узагальнюючи отриману інформацію, робить висновки. Суть соціологічного опитування полягає в тому, щоб на основі кількох сотень думок людей судити про тисячі й мільйони. Чому він так поступає?

  Коли опитують однієї людини, то отримують особисту думку. Для журналіста, опитують естрадну зірку, лікаря, який складає діагноз на підставі слів пацієнта, слідчого, доісківающегося до причин загибелі людини, більшого і не треба. Їм необхідно саме особиста думка опитуваних.

  Навпаки, соціолог, опитують безліч людей, цікавиться громадською думкою. Індивідуальні відхилення, суб'єктивні упередження, забобони, помилкові судження, навмисні перекручування, якщо їх обробити статистично, взаімопоглащаются. В результаті соціолог отримує усереднену картину реальності. Він опитав 100 інженерів, але виявив среднетіпічного представника даної професії. Ось чому в соціологічної анкети не вимагають вказувати своє прізвище, ім'я, по батькові, адресу. Вона анонімна.

  Отже, соціолог, отримуючи статистичну інформацію, виявляє соціальні типи особистості.

Переглядів: 434 | Додав: bragvla15 | Теги: Рідкість, поставлений, Анкетні | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: