Наприклад, якщо в ході аналізу причин неуспеваемості у вузі висуваються припущення про 1) низькій якості викладання ряду предметів, 2) відволікання студентів від навчання на додаткові заробітки, 3) невимогливість адміністрації до успішності та дисципліни, 4) прорахунках у конкурсному прийом до ВНЗ, то саме їх і слід перевірити. Гіпотези повинні бути точними, конкретними, зрозумілими і стосуватися тільки предмету дослідження. Від того, як сформульовані гіпотези, часто залежить те, якими будуть методи дослідження. Так, гіпотеза про низьку якість викладання вимагає проведення експертного опитування, а гіпотеза про відволікання студентів на приробітки - звичайного опитування респондентів.
Визначення вибіркової сукупності. Вона задається самим об'єктом дослідження (наприклад, обстеження студентів, пенсіонерів, вкладників Ощадбанку, працівників підприємства). Різниця між об'єктом та вибіркової сукупністю полягає в тому, що другий менше за обсягом і представляє зменшену копію пе
...
Читати далі »