Анкетування буває також очною і заочною - 26 Червня 2009 - Соціальна мобільність
Головна » 2009 » Червень » 26 » Анкетування буває також очною і заочною
Анкетування буває також очною і заочною
21:33

Кожен вид опитування залежить від багатьох обставин: змісту анкети або інтерв'ю (тобто переліку питань, у яких реалізований предмет дослідження); якості роботи анкетера або інтерв'юера, організовують і безпосередньо забезпечує заполнение анкет; ситуації опитування, його умов, які повинні бути максимально сприятливими для спокійній і зосередженої роботи респондента; психологічного стану респондента на момент опитування та інших.

  Метод опитування, що спирається на достатню кількість навчених анкетеров або інтерв'юєрів, дозволяє в максимально короткі строки опитувати великі сукупності людей та отримувати різноманітну інформацію. Хоча пізнавальні можливості опитування безмежні, інформація, отримана з його допомогою, відображає вивчаємо реальність лише в тому вигляді, як вона змінити в свідомості респондента. Тому соціологи не поспішають ставити знак рівності між об'єктивною реальністю, яка виступає предметом дослідження, та даними, відображають думки людей про факти, події та явища. Вони ретельно враховують і намагаються нівелювати спотворення інформації.

  Виділяють дві основні різновиди соціологічного опитування: анкетування та інтерв'ювання. При анкетуванні опитуваний сам заповнює питальник в присутності анкетера або без нього. За формою проведення воно може бути індивідуальним або груповим. В останньому випадку за короткий час можна опитати значне число людей. Анкетування буває також очною і заочною. Найбільш поширені форми останнього: поштову опитування, опитування через газету.

  Інтерв'ювання передбачає особисте спілкування з опитуваних, коли інтерв'юер сам задає питання та фіксує відповіді. За формою проведення воно може бути прямим чи опосередкованим, наприклад, по телефону.

  В залежності від джерела інформації розрізняють опитування масові і спеціалізовані. У першому випадку джерелом інформації виступають представники великих соціальних груп (етнічних, релігійних, професійних). Учасників масових опитувань називають респондентами. У спеціалізованих опитуваннях головне джерело інформації - компетентні особи (знавці, експерти), які володіють необхідними для дослідника професійними і теоретичними знаннями або життєвим досвідом, які дозволяють їм давати авторитетні висновку. Називають такі опитування експертними.

Переглядів: 599 | Додав: bragvla15 | Теги: опитуваний, Реальність, Поштовий | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: