Але що відбувається зі старих і старуху? - 8 Червня 2009 - Соціальна мобільність
Головна » 2009 » Червень » 8 » Але що відбувається зі старих і старуху?
Але що відбувається зі старих і старуху?
21:32

Яскравою картиною селянської життя кріпосний Росії є поема Н. А. Некрасова «Кому на Руси жить хорошо». Соціологічні поняття «бідність», «нищета» знаходять свою кров і плоть: «Страшна селянська сім'я в той час, як їй доводиться годувальника втратити». Бідність диктує і особливу лінію поведінки. Мужик, пропив усі гроші на ярмарку, що замість того, щоб купити домашнім подарунки, викликає співчуття, але не бажання допомогти: «Так сам ни с чем останешься». Неодмінною супутником бідності та «непрохідності» намальований поетом життя соціальних низів виступає пияцтво: «розумні селяни росіяни, одне недобре, що п'ють до одуренія, під рови, канави валятся - обидно поглядеть!» І це явище швидше соціального порядку: «Прийде печаль велика, як перестанем пить! »

  Варіант 2.

  Я вважаю, що практично будь-який художній твір можна розглядати з точки зору соціології. І майже в будь-якому можна знайти соціологічні аспекти, ситуації, процеси. Я вирішив спробувати розглянути декілька творів з соціологічної точки зору.

  Візьмемо, наприклад, широко відомий роман І. Тургенєва «Батьки і діти». У романі протиставляються два покоління, тобто покоління батьків і покоління дітей. Розглядаються два різні погляди на життя і на те, як треба жити, один погляд - більш старшого покоління, а інший - молоді. Тут показана субкультура молоді.

  Цією субкультурою наказувалося заперечення живих почуттів та емоцій людини, науки визнавалися тільки природні. Людина перетворювався в типовий механізм. А люди ж старшого покоління, тобто покоління батьків, мали зовсім іншу субкультуру. Одні жили по сухим законам нигилизма, заперечуючи психічні і психологічні аспекти людини, інші, навпаки, визнаючи індивідуальність і можливість різних внутрішніх переживань кожного індивіда.

  Перейдемо до ще одного класичного твору російської літератури - комедії у віршах «Горе від розуму» О. Грибоєдова. У комедії показано суспільство, де всі його члени прагнуть до досягнення більш високих статусів і найбільш вигідного положення. Вони домагаються престижу за допомогою того, що «службовець», не служать, а саме «службовець». Все залежить від того, хто кому в більшій мірі угоди. Мова про чесну службі не йде. А що стосується освіти - то це суспільства вважало його марною тратою часу. У цьому суспільстві життя складалася з постійних розваг, балів та звання вечерь.

  Яскравий приклад соціальної мобільності бачимо у казці О. Пушкіна «Про рибака та рибку». Коли рибак спіймав золоту рибку, вона обіцяла виконати будь-яке його бажання, якщо він відпустить її на волю. Спочатку він попросив для старуху корито, потім вже старуха побажала стати бариней, а старий, відповідно, ставав барина. Хоча вони були бідними старикам і стара. Він - простим Рибаком. А за допомогою золотої рибки їм вдалося змінити свій статус, перебратися у більш високий клас. Тут ми спостерігаємо приклад вертикальної висхідної мобільності. Але що відбувається зі старих і старуху? Бажання старуху стають все більш і більш вимогливими, вона ніяк не може зупинитися на тому, що вже має, і хоче все більшого. А в результаті вона покарана, перетворившись на ту ж старуху у розбитого корита, якою вона була з самого початку. Тут вже приклад вертикальної спадної мобільності. У загальному ж тут можна говорити про внутріпоколенной мобільності, так як даний процес - спочатку підвищення положення, а потім зниження - спостерігається протягом одного покоління.

Переглядів: 385 | Додав: bragvla15 | Теги: Бідність, Відомий | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: