Головна » 2009 » Липень » 12 » Як ви зробите?
Як ви зробите?
21:34

Польове дослідження - масштабне вивчення соціальних явищ методом безпосереднього спостереження за поведінкою людей в реальних життєвих ситуаціях.

  Предмет дослідження - ті сторони та властивості об'єкта, які в найбільш повному вигляді виражають досліджуваних проблему і підлягають вивченню.

  Програма соціологічного дослідження - виклад концепції, загальної схеми, інструментарію та робочого плану всього дослідження.

  Проект вибірки - вказівка принципів виділення з об'єкта тієї сукупності людей (або інших джерел інформації), які згодом будуть охоплені опитуванням.

  Репрезентативність - властивість вибіркової сукупності представляти характеристику генеральної.

  Респондент - опитуваний.

  Систематичні помилки - помилки при опитуванні, допустимі соціологом в силу недостатнього професіоналізму або незнання параметрів генеральної сукупності.

  Випадкова помилка - імовірність того, що вибіркова середня вийде (або не вийде) за межі заданого інтервалу.

  Соціальна проблема - існуюча в самій реальності суперечлива ситуація, що носить масовий характер і зачіпають інтереси великих соціальних груп або соціальних інститутів.

  Статистичний висновок - індуктивно узагальнення, побудоване на основі математичної обробки та узагальнення деякого безлічі одиниць дослідження.

  Структура вибірки - відсоткові пропорції ознак об'єкта, на підставі яких складається вибіркова сукупність.

  Тенденція - слабкий вигляд закономірності, показує основний напрямок розвитку подій, наближення реального процесу до об'єктивної закономірності.

  Теоретична модель предмета дослідження - сукупність абстрактних об'єктів, що описують проблемне поле дослідження.

  Практикум 2

Як провести соціологічне дослідження

Проведення емпіричного дослідження становить важливу частину викладання курсу соціології. Соціологічні опитування сприймаються молоддю на зразок ділової гри в економіці та менеджменті, у якій можна виявити не лише свої теоретичні знання, але й практичну сметку. Як правило, вони викликають непідробний інтерес, дозволяючи дізнатися багато чого з того, про що молоді люди не підозрювали. Сьогодні соціологічні опитування проникли в сферу середньої освіти, і мені відомі приклади того, як в школах Санкт-Петербурга до опитного методу пізнання вдаються в 6-8 класах. І не дивно, по телебаченню практично щодня той чи інший канал, а то й одразу кілька проводять так звані інтерактивні опитування (з використанням зворотного зв'язку з глядачем), привчаючи глядачів з млад років до вивчення громадської думки.

Переглядів: 1002 | Додав: bragvla15 | Теги: опитуваний, Ймовірність, репрезентативність | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: