Головна » 2009 » Липень » 4 » І цей факт необхідно досліджувати соціологи
І цей факт необхідно досліджувати соціологи
21:34

Змінна - поняття в соціології, що може приймати різні значення. Наприклад, дохід або освіту можуть приймати безліч значень, виражених цифрами, скажімо, дохід у 100-500, 501-1000,1001-1500 рублів, освіта початкова (4 класу), неповна середня (9 років), повну загальну середню (11 років) , вища (5 років) або неповна середня, середня, середня технічна, вища незакінчена та вищу закінчену і т.д.

  Що робити далі? Далі треба отримати чисельну величину другий змінної - крадіжка - і пов'язати її потім з першою. Може бути, так і запитати респондентів: ви краде? Один відповість «ні», маючи на увазі, що 50 копійок, які він вранці відібрав у младшеклассніка, не є злодійство. Інший заліз до однокласникам в портфель і вигреб купу грошей, але не бажає зізнаватися. У тому і іншому випадку соціолог отримає «ні», хоча насправді має стояти «так». Ви в утрудненні, бо не знаєте, як саме інтерпретувати емпіричні дані.

  На самом деле до проблеми треба підходити з іншого кінця - йти від теорії. Перш за все слід точно визначити, що таке злодійство, для чого треба здійснити спеціальну процедуру - операціоналізацію вихідного поняття «крадіжка». У операціоналізаціі соціолог встановлює кількісні контури досліджуваних явищ, виражені в цифрах або спостерігаються ознаки. Слово «операціоналізація» має на увазі, що з тим чи іншим явищем або річ ви здатні здійснювати операції вимірювання.

  Отже, переходячи від абстрактних понять до конкретних термінів, знаходячи їм емпіричні ознаки (властивості) та емпіричні референт (об'єкти), ми проводимо операціоналізацію понять. У програмі треба операціоналізіровать або хоча б чітко визначити всі ключові поняття та категорії. Емпіричні ознаки вказують на те, до яких методів збору інформації треба вдатися соціологи. Наприклад, як визначити кількість грошей у багатих: запитати респондента прямо, отримати доступ до банківського рахунку, опитати сусідів чи конкурентів? А як дізнатися про результати інвестиційного поведінки? Скаже чи пенсіонер або інженер про те, що він поклав гроші в банк, сподіваючись на «халявний» відсотки, і прогоріла? Інша підказка для вибору методів дослідження - структура суб'єкта соціального дії. Як тільки ви встановили, що в неї входять бідні, середні і багаті верстви, ви визначилися з генеральною сукупністю, з якої виводите вибіркову сукупність. Во всяком случае, вам стало ясно, кого саме опитувати. Невідомо тільки де саме - вдома чи в банку?

  Зізнатися в крадіжці і зізнатися в таких діях, як, наприклад, ксерокопіювання на роботі особистих матеріалів - далеко не одне і те ж, хоча обидва вони можуть належати до одного явища. Коли в суспільстві зростає диференціація, багато опускаються на соціальне дно, а деякі злітали вгору, стираются моральні критерії. Дехто починає думати про себе як про Робін Гуда, який забирає гроші у багатих, не трогая бідняків. Опитування в відділеннях міліції показують, що багато домушники вважають себе саме такими Робін гудамі, а не ворішкамі. Залізти у квартиру до багатого і взяти добра на 5000 доларів вони не вважають крадіжкою. Одні називають це експропріація експропріаторов, а інші - рівнянням життєвих шансів. Цілком можливо, що кожному класу властивий свій вид крадіжок. І цей факт необхідно досліджувати соціологи. Сучасний середній клас у Росії має рахунки в банках, але банки, потрапляючи в смугу глибокої кризи, як це сталося в серпні 1998 р., відмовляються виплачувати по рахунках. Що вони роблять - крадуть або вибираються з кризи? А фінансові піраміди, обокрали в середині 90-х років сотні тисяч росіян, у тому числі пенсіонерів? А як розцінювати хабара чиновників?

Переглядів: 624 | Додав: bragvla15 | Теги: Портфель, Сукупність, копійок | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: