Головна » 2009 » Червень » 28 » Анкетою не можна назвати будь-який перелік питань
Анкетою не можна назвати будь-який перелік питань
21:34

Респонденти при цьому розглядаються як об'єкт дослідження.

  Анкетою не можна назвати будь-який перелік питань. Так, питання журналіста не вважаються анкетою, хоча в них є своя логіка і послідовність. Анкетою називається лише те, що звернена до багатьох людей, яких опитують стандартним чином. Саме тому до них застосуємо апарат статистики. Крім того, опитуваний зобов'язаний самостійно заповнити анкету за правилами, викладеним в інструкції до неї.

  Анкетування, або анкетні опитування буває груповим і індивідуальним. Груповий опитування широко застосовується за місцем роботи та навчання. Роздають анкети для заповнення в аудиторії, куди запрошуються включені у вибірку респонденти. Зазвичай один анкетер працює з групою з 15-20 чоловік. При цьому забезпечується стовідсотковий повернення анкет, респонденти можуть проконсультуватися по техніці заповнення, з'ясувати важкі і неясні місця, а анкетер, збираючи запитальники, може проконтролювати якість заповнення. При індивідуальному опитуванні запитальники лунають на робочих місцях або за місцем проживання (навчання) респондентів, а час повернення заздалегідь обговорюється. Друга форма опитування має ті ж переваги, що й перша.

  Структура анкети та види питань

Анкета або, як її ще називають, питальник є основним інструментом дослідження соціолога.

  Щоб анкета успішно виконала свої функції - надала в розпорядження дослідника достовірну інформацію, - надо соблюдать правила наукового методу при її конструюванні і знати особливості різних типів питань.

  У соціології питання виконує функцію дослідного інструменту, звідси випливають вимоги до його формулювання. У житті спілкування лікаря з пацієнтом або слідчого з підсудним або бесіда двох перехожих мають Міжособова характер. Їх адресат індивідуальний. При анкетуванні ситуація інша. Автор соціологічної анкети звертається до великої сукупності невідомих людей. Отже, питання анкети повинен бути однаково зрозумілий різних соціально-демографічних груп респондентів: молодим і літнім людям з вищою і середньою освітою, городянам і селянам.

  Всі питання в анкеті можна класифікувати за: 1) змісту (питання про факти свідомості, про факти поведінки і про особистість респондента), 2) формі (відкриті та закриті, прямі та непрямі) і 3) функції (основні й неосновні).

Переглядів: 2211 | Додав: bragvla15 | Теги: Послідовність, опитуваний, Анкетні | Рейтинг: 3.0/1 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: