Головна » Архів матеріалів

- Так, іншого виходу немає. Я вже испробовал всі варіанти, але це все-таки найкращий. Кілька років тому я тільки вчився, вдень і вночі, і ви знаєте, я майже помирав з голоду, лежав у старої брудної клетушке, а костюм у мене був такий, що боязко було ввійти в аудиторію. Але це - справа минуле ».

  Цей фрагмент дуже добре і наочно показує, як права і обов'язки одного статусу заважають виконанню прав та обов'язків іншого.

  Соціальна мобільність. А. Дюма, «Двадцять років потому».

  «Той, хто влаштував все це справа (захопив у заручники кардинала Мазаріні), повинен бути, здається мені, призначений командиром якої-небудь гвардійської частини, наприклад, капітаном мушкетерів.

  - Ви просите у мене місце де Тревіля!

  - Ця посада вакантна, ось уже рік, як Тревіль звільнив її, і вона до сих пір ніким не замешена.

  - Але це одна з перших посад при королівському дворі!

  - Тревіль був простим Гасконська кадетів (так називалися молодші ... Читати далі »

Переглядів: 653 | Додав: bragvla15 | Дата: 10.06.2009 | Коментарі (0)

На прикладі роману М. Булгакова «Майстер і Маргарита» я хочу спробувати показати, що в будь-якому суспільстві існують соціальні норми, то є приписи, вимоги, побажання та очікування відповідного (суспільно схвалюємо) поведінки, і що за недотриманням або дотриманням суспільних норм дотримуються соціальні санкції. Соціальними нормами наказують, як і що людина повинна робити, а іноді і що думати, як, наприклад, у «Майстер і Маргариті». У цьому романі зображена творча інтелігенція, в якій нормою вважався атеизм, пропагувати у всіх літературних творах. Тут навіть не допускалися інші форми мислення, і, відповідно, не зізнавалися інші за змістом твори. Показана сувора цензура, розпорядчих, що писати і як, стандартний і Неоригінальний хід думок. За норму признавалось суспільство, в якому не було місця добру і тепла. І Майстер, що створив твір, не схоже на інші, в якому висловив інші погляди, жив інший життям, не схожою на інші. А в результаті він покараний суспільством за зроблене. Він опин ... Читати далі »

Переглядів: 764 | Додав: bragvla15 | Дата: 09.06.2009 | Коментарі (0)

Яскравою картиною селянської життя кріпосний Росії є поема Н. А. Некрасова «Кому на Руси жить хорошо». Соціологічні поняття «бідність», «нищета» знаходять свою кров і плоть: «Страшна селянська сім'я в той час, як їй доводиться годувальника втратити». Бідність диктує і особливу лінію поведінки. Мужик, пропив усі гроші на ярмарку, що замість того, щоб купити домашнім подарунки, викликає співчуття, але не бажання допомогти: «Так сам ни с чем останешься». Неодмінною супутником бідності та «непрохідності» намальований поетом життя соціальних низів виступає пияцтво: «розумні селяни росіяни, одне недобре, що п'ють до одуренія, під рови, канави валятся - обидно поглядеть!» І це явище швидше соціального порядку: «Прийде печаль велика, як перестанем пить! »

  Варіант 2.

  Я вважаю, що практично будь-який художній твір можна розглядати з точки зору соціології. І майже в будь-якому можна знайти соціологічні аспекти, ситуації, процеси. Я вирішив спробувати розглянути декілька тв ... Читати далі »

Переглядів: 608 | Додав: bragvla15 | Дата: 08.06.2009 | Коментарі (0)

« 1 2 3 4 5 6